Pandemie koronaviru sice řádně zamíchala s kartami většiny hráčů napříč všemi podnikatelskými obory – některé věci však zůstaly stejné. I dnes, na konci druhé a (snad) poslední vlny, je alfou a omegou prosperujícího podnikání efektivita. Jaké jsou její hlavní pilíře? Prozradíme vám, co dělat, aby vám klesaly výdaje a naopak rostl obrat i čistý zisk.
Naučte se pracovat se zákazníky
Zákazník není číslem označená položka ve vaší evidenci. Je to člověk z masa a kostí. Má své potřeby a speciální požadavky. Pořiďte si CRM řešení a dejte řízení vztahů se zákazníky nový rozměr. Jakmile pochopíte chování cílové skupiny, snadno ji přesvědčíte, aby u vás setrvala a utrácela pravidelně.
Řiďte projekty jako profesionál
Projektové řízení vyžaduje precizní organizaci – jedině tak dotáhnete důležité zakázky ke zdárnému konci bez zbytečných komplikací. Opět vám pomůže vhodně zvolená softwarová platforma. Dobrou volbou je český CRM systém eWay-CRM, který zároveň nabízí funkce pro efektivní project management.
Najděte si schopnou účetní
Daním se vyhnout nelze, ale je možné je optimalizovat tak, aby byla zátěž citelně nižší. S tím si – v rámci platné legislativy – poradí zkušená účetní. Snažte se na službách tohoto druhu nešetřit, investice do kvalitního poradenství se vám vrátí i s úroky.
Cesta vede přes snižování nákladů
Výše čistého zisku nezávisí pouze na objemu prodeje. Vydělat více lze i navzdory stále stejnému množství prodaných kusů zboží – stačí vymyslet způsob, jak snížit náklady. Obvykle je to možné díky efektivnějšímu marketingu. Najděte způsob, jak svou firmu propagovat levněji a ušetříte.
Delegujte, ale s rozumem
Ne vždy je možné, aby byla firma nezávislá na externích dodavatelích. Vždy však dobře zvažte, které činnosti delegujete, a které svěříte lidem ze svého týmu. Pokud vlastní zaměstnanec zvládne danou práci rychleji a levněji, je nevýhodné ji poptávat jinde.