Pátek, 22 října, 2021
- Reklama -aktualne
Home Zdraví Hodiny před počítačem škodí očím: Jak zabránit pocitu sucha a diskomfortu?

Hodiny před počítačem škodí očím: Jak zabránit pocitu sucha a diskomfortu?

-

Problémy se zrakem nemusí souviset pouze se změnou dioptrií zda diagnózami jako je šedý nebo zelený zákal.

Pravda 16.01.2021 07:00 oko, oči, zrakFoto: Shutterstock
Oči potřebují slzy.
Naše oči trpí poslední týdny či dokonce měsíce o to víc, že ​​mnozí pracujeme z domu a trávíme před počítačem mnohem delší dobu než bychom to dělali v práci.

Nejeden z nás zažil v posledním období nepříjemné svědění či štípání v očích. Oči jsou unavené a pocitově jakoby suché, oční okolí na dotek působí drsně. Podle odbornice Inge Van Lotringenovej, kterou cituje britský Daily Mail, jde o syndrom suchého oka. Obvykle dochází k němu až příliš často díváme na obrazovky digitálních médií jako je počítač nebo telefon a naše oko neučiní dostatečný počet mrknutí.

Mrkání je velmi důležitý proces, při kterém se ze slzných kanálků uvolňuje malé množství tekutiny a to na víčkách přenáší na celý povrch oka. Vytváří se tím jemný film, který se stará o hydrataci očí. K syndromu suchého oka však může dojít i tehdy, když je například produkce slz v našem oku omezena nebo snížena zda jsou zablokovány drobné žlázky, které produkují další důležitou součást pro povrch očí, esenciální oleje.

ČTĚTE VÍCE
Děti, které nevidí, přestože oči mají téměř v pořádku. Proč jich přibývá?
Děti, které nevidí, přestože oči mají téměř v pořádku. Proč jich přibývá?
Oči: Nepodceňujme prevenci
Oči: Nepodceňujme prevenci
Sex před kamerami jako recept na utužení vztahu? Pár tvrdí, že jsou si bližší
Sex před kamerami jako recept na utužení vztahu? Pár tvrdí, že jsou si bližší
Co přináší zraku vysedávání u počítače?
Co přináší zraku vysedávání u počítače?
Pokud patříte mezi ty, kteří bojují s pocitem suchých očí a vnímáte diskomfort spojený s častým díváním se na obrazovku počítače či televizoru, existuje několik možností. První z nich je celkem jednoduchá a také jde io takříkajíc první pomoc, kterou byste měli vyzkoušet.

Zvedněte hlavu do monitoru a soustřeďte svůj pohled na bod před vámi, ideálně ve větší vzdálenosti. Opakovaně zamrkejte. Mrkání byste měli „trénovat“ pravidelně, ideální je pomalé a intenzivně mrknutí, na pár sekund můžete nechat oči úplně zavřené a pak je znovu otevřít.

Druhou možností jsou samozřejmě oční kapky, které se starají o hydrataci oka a pomáhají předcházet suchým očím s pocitem diskomfortu. Jedním ze způsobů je také masáž očního okolí – použít můžete vlastní prsty, přičemž je dobré přidat například jemný oční gel. Budete tak zároveň předcházet vzniku vrásek. Na britském trhu je dostupný například i maličký masážní přístroj, který se zahřívá na teplotu 45 stupňů a kterým můžete jemně rozmasírovat oční okolí, abyste tak zabránili blokování jemných žlázek v očních kanálcích. Pokud nepomůže nic z uvedeného, ​​zůstává možnost navštívit lékaře a konzultovat s ním váš zdravotní stav.

Mohlo by Vás zajímat

PR článek