Italský módní koncern Prada oznámil za loni pokles tržeb o téměř čtvrtinu, pod což se velkou měrou podepsal vývoj v 1.
Italský módní koncern Prada oznámil za loni pokles tržeb o téměř čtvrtinu, pod což se velkou měrou podepsal vývoj v 1. pololetí. Druhé pololetí však zaznamenal prudké zotavení. Společnost na jedné straně podpořil koncem roku asijský trh, na druhé však i online prodej a přísná kontrola nákladů a investic.
Jak informovala agentura Reuters, tržby Prady dosáhly loni 2,42 miliardy eur, což oproti roku 2019 představuje pokles o 24%. Výsledky pomohl zmírnit příznivý vývoj ve 2. pololetí, neboť za 1. pololetí klesly tržby meziročně až o 40%.
Podobně jako další společnosti mimo výroby potravin a drogerie, i Prada doplatila na omezení přijatá po nástupu pandemie nového koronavirus. V důsledku těchto opatření měla Prada loni zavřených v průměru 18% obchodů. Kromě toho ji poškodil i propad cestovního ruchu, neboť její obchody často navštěvují zahraniční turisté.
Jak však řekl šéf společnosti Patrizio Bertelli, Prada se rychle přizpůsobila změnám na trhu a oslovila místních zákazníků. Ti ve 2. pololetí téměř vykompenzovaly ztrátu turistů.
Co se týče zahraničních trhů, výsledky společnosti podpořily zejména Čína, ale i Taiwan, Jižní Korea a částečně i USA. V Japonsku a Evropě se jí však pro nepříznivou pandemickou situaci dařilo méně.
Pandemie zároveň donutila celý módní průmysl přesunout se více do online prostoru. Tržby Prady z online obchodů vzrostly loni oproti roku 2019 více než trojnásobně.